Monday, May 21, 2018

DBKL - cantas mencatas pokok pagi 19/5/18


Salam Sejahtera
Pagi Sabtu 19/5/18 DBKL datang wat operasi cantas mencantas
wowwwww  --- rase lega kot mereka dapat membantu
untuk memotong pokok yang  mati depan rumah ku ini



jiran22 dan pkwe memerhati
mereka melakukan kerja cantas mencantas
menggunakan krin boleh turun naik


Pantas mereka melakukan kerja222


Penyelia memotong dan mencantas sibuk mengambil gambar sebelum dan 
selepas mencantas untuk wat laporan


Seorang Penyelia yang aktif
rupanya mereka ni adalah Kontraktor yang dilantik

pekerja DBKL hanya 2 orang sahaja

selepas potong dan mencantas terus di bersihkan dan 
dimasukkan ke dalam lori yang turut serta.

Pakwe bagitahu kot dapat dipotong pokok yang mati
tapi haritu tak dapat dilunaskan.

x per kter tunggu hari lain pulak.



dalam sebok222 DBKL wat cantas-mencantas
Lori Gas pun datang juga ketika itiu

nampak sibuk  dan meriah  masa tu

Selamat Berpuasa


pokok mati depan rumah terkena panahan petir

daun22nya semua udah kering dan berguguran
kayunya pun udah kering
takut tumbang lagipun akar udah terkeluar dan sudah berlubang

jiran ku kata pokok ni MPKJ punya
bukannya DBKL
yang mana satu pun x tau ler.....
sebab ianya macam bersempadan

tapi xper untuk keselamatan Saya telah mengadu dengan MPKJ
mereka katanya akan datang melihat - insyaalllah









Tuesday, May 8, 2018

Ronda ke GPO - sunday 6 Mei 2018

Assalamualaikum
pkwe ku ini yer222 ajak g GPO --- walaupun malas turutkan jugak - nak beli wallet katanya kot murah dan mampu beli  - jom-jom  - selesai urusan rumah - pagi jugak peginyer 9.30 udah pegi
sampai atas rupanya ramai juga orang udah sampai



terjah sini dulu

parking harus ler di Basement yang telah disediakan
 - B4


masuk sini pulak q panjang
tapi harga nya mmg ribu riban
klu ratus2222 tu yg comei jer


penat jalan di atas turun bawah
nampak ini - snap ler


moh ler selpie jugak

 bye GPO
endingnyer x beli aper222222
aiskerim pun x jadi juga

tapi serata jugak ler berjalanyer

turun KL shopping kat SOGO pulak
dan aku pulak g Tailor di Jalan Tar
tempah baju untuk wedding anak Buah ku Bulan Julai nanti
daaaaaaaaaaaaa.............