Tuesday, December 1, 2009

missing in action

jadual ku sekarang after opis - bergerak ke IJN -
pakwe ku kata nak cepat balik sebab
dia nak g gunting rambut - kat kedai biasa Jln TAR -
kedai melayu berderet tu...
elok kami keluar dari ward , nampak satu pasangan mcam kenal -
rupanya adik pakweku dari melaka dtg nak melawat le...
cuti22 sekolah ni... cikgu baru le leh datang.
'X jadi nampaknye nak gunting rambut ni'.
Anak seramai lima orang tinggal kat kaunter bawah -
xleh naik klu umur 12 tahun ke bawah.
Kami pun tunggu le adik dia g melawat - sebab masuk
dlm ICU tu hanya boleh 2 orang sahaja.
Selesai melawat kami pun turun =
kte terus ke kaunter nak ambik IC, adik pakwe
ku berjalan
mencari anak2nya. Kte tanya mana anak2 semua -
dia kata tadi kat sini - ini udah xde. Adik Pakweku pergi cari
kat cafe, xde juga, g kat luar IJN xde juga. Yg menghairankan
dengan pakwe ku sekali xde, kte xleh nak wat call
sebab h/phone mmg kehabisan bateri.
Hati ku udah naik membara sekejapan
juga pakwe ku pun turut xnampak bayang.. hai pelik.......
Adik pakweku udah mula kuor air mata
tp suami dia relax je - cari sekitar IJN.
Dalam ke hulu-kehilir mencari pergi
ke hujung kerusi sanan, baru nampak
mereka semua
termasuk pakwe ku ada bersama mereka..
duduk di kerusi empuk tengok TV... Kte kata dalam hati -
mmg jongos mereka ni.
Buat orang semua risau...
Adik pakwe masih mengesar air mata wehhhh...
risau dia - kte kata haaa 5 orang hilang sekali.
Tapi Kte ttp hangin tengok peel pakweku yg hanya tersengih aje....
Kte kata pada mereka 5 beradik tu kenapa
berubah tempat duduk - jenuh mencari tau,
lain kali jgn wat mcamni - tu tengok MAMA menangis...
boleh gelak - mmg jongos bebudak sekarang ni.
adiknye pun nak wat gerakan balik ke Melaka...
udah malam -
tidak berfikir panjang kami bawa mereka g makan
kat Kampong Baru - mengisi perut yang udah kelaparan .
restoran nasi lemak kelab sultan sulaiman.
beranika lauk pauh disediakan di situ.
Selesai makan - mereka terus balik ke Melaka......
Daku balik ke Cheras le.....

4 comments:

Dee said...

fuh..mmg riso lah kalo dee kt tmpt dia pun..

fiD said...

sabo jewla...

Delimasari said...

tu le Dee....

Delimasari said...

mmg FiD....masa tu SIS pun
jd bengong d buatnye.........